Szkoła muzyczna
Program autorski zajęć muzyczno-ruchowych dla dziecka i rodzica "Mamo, tato, zróbmy koło. Chodź, pobawmy się wesoło!"Klaudia Leciej - Kawalec. Chorzów
Rola przedmiotu - Fortepian dodatkowyKatarzyna Ingram. Bydgoszcz
Колокольность в музыке. Brzmienie dzwonów w muzyce rosyjskich kompozytorów. Metodyczne opracowanie lekcji muzyki dla klasy 5Irina Schirokova. Rosja, m. Angarsk
Величие музыкальных образов Шопена в разных жанрах камерной музыки. Potężne królestwo Chopina. Metodyczne opracowanie lekcji muzyki dla klasy 6Irina Schirokova. Rosja, m. Angarsk
Scenariusz lekcji fortepianuOliwia Stawowska. Chorzów
Praca nad prawidłową realizacją gamy oraz utworów: Etiudy H. A. Wollenhaupta,Sonaty D- dur J. Haydna. Czytanie a vista. Lekcja fortepianu, Szkoła Muzyczna I stopnia, kl. V/6Oliwia Stawowska. Chorzów
Mój przyjaciel - kompozytor. Program autorskiEwa Cybura. Myślenice
Środki polifoniczne zastosowane w "Kunst der Fuge" Jana Sebastiana BachaRobert Gorgoń. Mława
Bolesław Szabelski - "Wiersze” (cz. IV) Barwa, kolor, wyraz. EsejRobert Gorgoń. Mława
Dualizm w poszukiwaniu formy poloneza na podstawie utworów Fryderyka ChopinaRobert Gorgoń. Mława
Mazurek op. 50 nr 11 - Szymanowski KarolRobert Gorgoń. Mława
Inne skale poza systemem dur-moll. Konspekt lekcji zasad muzyki - klasa I SM II stopniaRobert Gorgoń. Mława
Akordy na II stopniu gamy. Konspekt lekcji harmonii - klasa III SM II stopniaRobert Gorgoń. Mława
Trójdźwięki triady harmonicznej. Konspekt lekcji kształcenie słuchu - klasa I SM II stopnia - Triada harmonicznaRobert Gorgoń. Mława
Idiom narodowy w twórczości Karola SzymanowskiegoRobert Gorgoń. Mława
W poszukiwaniu idiomu interpretacyjnego utworów Jana Sebastiana Bacha wykonywanych na współczesnym fortepianieRobert Gorgoń. Mława
Rodzaje melodyki - scenariusz zajęć kształcenia słuchu z audycjami muzycznymi w IVkl cyklu sześcioletniego PSM I stPaulina Socha. Jastrzębie-Zdrój
Cechy dobrego akompaniatoraElżbieta Mackoś-Gorayska. Warszawa
W jaki sposób akompaniator może przygotować ucznia do występu, aby straty spowodowane stresem były jak najmniejsze?Elżbieta Mackoś-Gorayska. Warszawa
Ćwiczenia utrwalające przewroty dominanty septymowej i wprowadzające do wychylenia modulacyjnego w oparciu o fragment utworu "Słodkie marzenie" P. CzajkowskiegoPaulina Socha. Nieborowice
Program nauczania do przedmiotu Podstawy kształcenia słuchu cykl czteroletni szkoły muzycznej I stopnia klasa IEwa Wigezzi - Skałka. Wisła
Fortepian Dodatkowy - program nauczaniaMagdalena Gniewowska. Swarzędz
Aspekty gry na perkusjiJarosław Janik. Siemianowice Śląskie
Ćwiczenia prawidłowej emisji samogłosek polskich - konspekt lekcji dykcji dla pierwszej klasy wokalnejHanna Błachuta. Wrocław
Mechanizmy powstawania głosu - konspekt lekcji dykcji dla pierwszej klasy wokalnejHanna Błachuta. Wrocław
Rola pierwszego palca w technice gry fortepianowejBeata Drzewiecka. Wisła
Artykulacja - staccato, legato. Scenariusz lekcji w kl. I PSM I stopniaAnna Błoch. Częstochowa
Scenariusz uroczystości Dnia Babci i Dziadka - Kl. II PSM I stopniaAnna Błoch. Częstochowa
Rondo - scenariusz lekcji rytmiki w kl. III PSM I stopniaAnna Błoch. Częstochowa
Program nauczania przedmiotu Rytmika w klasach 1-3 szkoły muzycznej I stopniaKrystyna Pelucha. Cieszyn
Henryk Mikołaj Górecki. Życie i twórczość kompozytora - broszura dla uczniówEwa Wolska. Bytom
Witold Lutosławski. Życie i twórczość kompozytora - broszura dla szkoły muzycznej I stopniaMarzena Dobrowolska - Musialik. Bytom
Program nauczania chóru w szkole muzycznej pierwszego stopniaMarzena Dobrowolska- Musialik. Bytom
Konstruowanie sprawdzianów z przedmiotów ogólnomuzycznych w szkole muzycznej pierwszego stopniaEwa Wolska. Bytom
Program integracji uczniów pochodzących z rodzin o odmiennym światopoglądzieEwa Wolska. Bytom
Przygotowanie młodego pianisty do występu publicznegoMarianna Nowak. Poznań
Muzyka filmowa a interpretacja ruchowa na zajęciach rytmiki w szkole muzycznej II stopniaAgnieszka Pacura. Kraków
Tęcza Lutosławskiego. Scenariusz koncertu zorganizowanego dla uczczenia 100 rocznicy urodzin kompozytora.Joanna Miedzińska. Wieliczka
A vista w kształceniu młodego pianistyMarianna Nowak. Poznań
Edytor tekstu nutowego - Note Worthy Composer"- mini samouczekJacek Tomczak. Szczecin
Scenariusz lekcji gry na wiolonczeli. D. Popper - "Wspomnienie" jako osobisty utwór kompozytora poświęcony pamięci rodziców oraz A. Nelk - Concertino D op.131 nr 2 koncert z tematami "bohaterskimi" i lirycznymiJacek Tomczak. Szczecin
Scenariusz lekcji gry na wiolonczeli: Ekspozycja Koncertu C-dur J. HaydnaJacek Tomczak. Szczecin
Rosyjskie terminy muzyczneJacek Tomczak. Szczecin
Uwagi na temat korygowania aparatu gry na wiolonczeliJacek Tomczak. Szczecin
S. Suzuki - alternatywna metoda nauczania gry na skrzypcachKatarzyna Cichońska. Częstochowa
H. Wieniawski - Kaprysy op.10Katarzyna Cichońska. Częstochowa
Polska muzyka skrzypcowa XIX wiekuKatarzyna Cichońska. Częstochowa
Mauro Giuliani - włoski mistrz gitaryKatarzyna Bonatowska. Warszawa
Spotkania z folklorem muzycznym Śląska Opolskiego - scenariusz, III spotkanie, quizJoanna Sławińska - Kurdziel. Opole
Spotkania z folklorem muzycznym Śląska Opolskiego - scenariusze (I i II spotkanie)Joanna Sławińska - Kurdziel. Opole
Fryderyk Chopin - "Rodem Warszawianin, sercem Polak, a talentem świata obywatel...". Lekcja dla uczniów gimnazjum zorganizowana w PSM I i II st. w Opolu w ramach obchodów 200 rocznicy urodzin kompozytoraJoanna Sławińska - Kurdziel, Dorota Kasprzyk. Opole
Program nauczania kształcenie słuchu - klasy I - III cyklu sześcioletniegoLilianna Rydlewska - Wąż. Poznań
Nauka czytania a vista na fortepianieIrena Boruszczak. Słupsk
Wymagania edukacyjne oraz kryteria oceniania dla przedmiotu - rytmikaAnita Czajka-Pawlak. Nowy Tomyśl
Wymagania edukacyjne z audycji muzycznych dla kl. IVAnna Antuszewska. Glinno
Wymagania edukacyjne z audycji muzycznych dla kl. VIAnna Antuszewska. Glinno