X Używamy plików cookie i zbieramy dane m.in. w celach statystycznych i personalizacji reklam. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, więcej informacji i instrukcje znajdziesz » tutaj «.

Numer publikacji: 40762

Koślawość kolan. Konspekt zajęć terapii ruchowej

Konspekt zajęć terapii ruchowej

Temat zajęć: Ćwiczenia korekcyjne – koślawość kolan
Miejsce ćwiczeń: sala terapeutyczna
Wiek ćwiczącego: 5 lat
Czas trwania : 30 minut
Cele główne: - wzmacnianie mięśni kończyn dolnych
Cele operacyjne: Dziecko: - prawidłowo wykonuje ćwiczenia ruchowe - przyjmuje i utrzymuje pozycje skorygowaną - wzmacnia siłę mięśniową kończyn dolnych
Przybory: gumowa piłka, materac gimnastyczny, karimata.

Przebieg zajęcia
Rodzaj ćwiczeń Pozycja wyjściowa Ruch Ilość powtórzeń

1. Ćwiczenie oddechowe- pogłębienie oddechu torem brzusznym. Leżenie tyłem. Nogi ugięte w stawach kolanowych , stopy oparte na podłodze. Ręce wyprostowane leżą na podłodze przy biodrach. Wdech nosem z
przeniesieniem rąk górą za
głowę, a następnie wydech
ustami z jednoczesnym
przeniesieniem rąk do
pozycji wyjściowej. 10 razy
2. Ćwiczenie wzmacniające mięśnie kończyn dolnych. Siad ugięty podparty Klaskanie - podeszwami stóp. 15 razy
3.Ćwiczenie wzmacniające mięśnie kończyn dolnych.

Siad skrzyżny, dłonie na kolanach, ręce ugięte pod kątem prostym w stawie łokciowym. Spychanie kolan w dół ciężarem ciała i siłą ucisku rąk. 10 razy
4. Ćwiczenie wzmacniające mięśnie kończyn dolnych i stóp Siad skrzyżny.
Wstawanie do pionu z nogami skrzyżowanymi. 5 razy
5. Ćwiczenie wzmacniające mięśnie kończyn dolnych. W siadzie stopy podeszwami opierają się o siebie, dłonie nachwytem obejmują grzbiet stóp. Rozpieranie kolan, łokciami na zewnątrz z niewielkim opadem tułowia w przód.
10 razy
6.Ćwiczenie wzmacniające mięśnie kończyn dolnych i stóp Stanie przodem między kolanami umieszczona gumowa piłka. Podskoki do przodu trzymając piłkę kolanami. 10 razy
7. Ćwiczenie wzmacniające mięśnie kończyn dolnych. Leżenie przodem, ręce w górze, kończyny dolne ugięte w stawach kolanowych, stopy złączone. Skłon tułowia w przód z równoczesnym rozchyleniem kolan na zewnątrz, stopy pozostają złączone.
15 razy
8. Ćwiczenie wzmacniające mięśnie brzucha i kończyn dolnych. Siad prosty, stopa zamienia się w "gąbkę".
Mycie ciała "gąbką" – stopą lewą i prawa.
Jak największa powierzchnia ciała.

O nas | Reklama | Kontakt
Redakcja serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treść publikacji, ogłoszeń oraz reklam.
Copyright © 2002-2019 Edux.pl
| Polityka prywatności | Wszystkie prawa zastrzeżone.
Prawa autorskie do publikacji posiadają autorzy tekstów.