X Używamy plików cookie i zbieramy dane m.in. w celach statystycznych i personalizacji reklam. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, więcej informacji i instrukcje znajdziesz » tutaj «.

Numer: 28431
Przesłano:

Ćwiczenia stóp i prawidłowego chodu - konspekt z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej

Temat: Ćwiczenia stóp i prawidłowego chodu.
Wada: płaskostopie.
Cele główne:
- Wzmacnianie mięśni wysklepiających stopę
Umiejętności:
- Nauka poprawnego ustawienia stopy i kształtowanie poprawnego chodu.
- Wykonywanie ćwiczeń chwytnych z różnymi przyborami.
Wiadomości:
- Znaczenie prawidłowego stawiania stóp w chodzie oraz podczas biegu.
Cele wychowawcze:
-Zachęcenie do aktywnego i przyjemnego udziału w zajęciach poprzez wprowadzenie atrakcyjnych przyborów i zabaw.
- Wdrażanie do samodzielnego wykonywania ćwiczeń korekcyjnych po zajęciach lekcyjnych.
Miejsce ćwiczeń: mała sala gimnastyczna.
Czas trwania: 45 min.
Liczba ćwiczących: 5 osób
Przybory i przyrządy: woreczki,szarfy,ławeczki gimnastyczne,laski gimnastyczne,hula-hop,gazety, drabinka, skakanka

CZĘŚĆ I (wstępna 15 min)

1.Czynności organizacyjno- porządkowe:
Zbiórka w szeregu. Powitanie grupy.Marsz po obwodzie koła z woreczkiem na głowie, ręce splecione za plecami.Korekcja postawy przez nauczyciela,autokorekcja.

2.Zabawa ożywiająca „Zdobądź brakujący woreczek”- uczestnicy zabawy biegają po sali we w spięciu na palcach. W tym czasie prowadzący rozrzuca po sali woreczki (w liczbie mniejszej niż jest uczestników). Na sygnał prowadzącego dzieci starają się zdobyć woreczek i schować go pod stopami.Dzieci, dla których zabrakło woreczków sprawdzają, czy komuś nie wystaje woreczek spod stóp. Jeżeli znajdują takie dziecko, to musi ono zejść z woreczka, a jego miejsce zajmuje dziecko, które woreczek znalazło.
Podczas zabawy wszystkie dzieci powinny utrzymywać postawę skorygowaną. Prowadzący wyróżnia te osoby,które dobrze schowały woreczek.

3.Ćwiczenia oddechowe:
PW - siad klęczny
Ruch: z workiem na głowie,powolny wyprost do klęku
- wdech,powrót do siadu- wydech.Wdech głęboki,wydech długi.

CZĘŚĆ II (główna 25 min)

1.Ćwiczenia wzmacniające mm.wysklepiające stopy.
a) PW- siad ugięty, dłonie oparte z tyłu na podłodze. Stopy zgięte podeszwowo, palce stóp oparte na woreczkach, pięty uniesione nad podłogę.
Ruch – prostowanie NN z maksymalnym wysuwaniem woreczków w przód, bez dotykania piętami do podłogi (x 10)
b)PW- Uczniowie kładą przed sobą laski gimnastyczne następnie toczą je w przód i tył lewą i prawą stopą (x 10)
c)PW - stanie przed ławeczką w postawie skorygowanej, przed stopami leżą 2 szarfy.
Ruch – chwyt szarfy palcami jednej stopy i przeniesienie jej na ławeczkę. To samo drugą stopą. Następnie chwyt palcami stóp szarfy leżącej na ławeczce i przeniesienie jej na podłogę (3 min.)
d)PW - stanie na ławeczce. Palce stóp zawinięte obejmują krawędź ławeczki.
Ruch – przesuwanie się wzdłuż ławeczki z przyciskaniem palców stóp do jej krawędzi.Podczas ćwiczenia powinna być zachowana postawa skorygowana.
e)PW- siad na ławeczce, plecy proste, gazeta położona przed stopami
Ruch- łapanie palcami stóp gazety i rwanie jej na drobne kawałki.

2. Ćwiczenia mm. podeszwowych stóp.
Uczniowie chwytają palcami prawej stopy patyczki z szarfą i wykonują krążenia. Następnie to samo ćwiczenie powtarzają chwytając patyczek palcami lewej stopy.

3. Ćwiczenia oddechowe:
PW- leżenie tyłem, RR wzdłuż tułowia, nogi skulnie
Ruch: woreczek na piersiach, RR proste idą za głowę - głęboki wdech, RR wracają wzdłuż tułowia - wydech.Dzieci obserwują wznoszenie się i opadanie woreczka.

4.Ćwiczenia wzmacniające mm. wysklepiające stopy w obciążeniu.
a)PW- siad przodem do drabinki, palce stóp zaczepione o drugi szczebel drabinki. Dłonie oparte na podłodze z tyłu.
Ruch – uniesienie bioder do poziomu tyłem i przesuwanie się w prawo i w lewo.
b)PW- stanie. Przed stopami leżą dwa woreczki.
Ruch– chwyt woreczków palcami stóp i rzut do hulahop.

5.Ćwiczenia równoważne z nauką prawidłowego chodu
PW- stanie, ręce w bok
Ruch- marsz po linie (np. rozłożonej skakance) ręce w bok, worek na głowie.Zachowanie prawidłowej postawy.

CZĘŚĆ III (końcowa 5 min)

1.Zabawa "kto zmienił miejsce?"
2.Ćwiczenie uspokajające:
PW- stanie
Ruch: marsz we wspięciu- wdech- RR w górę, RR w dół- wydech, opad na pięty.
2.Czynności organizacyjno– porządkowe.Szereg.
Omówienie znaczenia prawidłowego stawiania stóp w chodzie oraz podczas biegu. Omówienie realizacji zadań .Pożegnanie.

O nas | Reklama | Kontakt
Redakcja serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treść publikacji, ogłoszeń oraz reklam.
Copyright © 2002-2019 Edux.pl
| Polityka prywatności | Wszystkie prawa zastrzeżone.
Prawa autorskie do publikacji posiadają autorzy tekstów.