X Używamy plików cookie i zbieramy dane m.in. w celach statystycznych i personalizacji reklam. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, więcej informacji i instrukcje znajdziesz » tutaj «.

»» ZDALNE NAUCZANIE. U nas znajdziesz i opublikujesz scenariusze ««
Numer: 18816
Przesłano:

Warszawa da się lubić …. - sprawozdanie z wycieczki

Warszawa da się lubić ....
27 września 2011 roku młodzież z naszego gimnazjum wraz z opiekunami i delegacją z Niemiec, która gościła w naszej szkole, udała się na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Głównym celem wyjazdu było pogłębienie dotychczasowej teoretycznej wiedzy historycznej i społecznej gimnazjalistów poprzez bezpośredni kontakt z „żywą historią”.
Po dotarciu do stolicy, spotkaliśmy się z przewodnikiem, który przedstawił nam program wycieczki. Ponieważ dzień był słoneczny i ciepły od razu udaliśmy się na spacer po Łazienkach Królewskich. Na wszystkich największe wrażenie zrobił Teatr na Wyspie, a w szczególności półkolista widownia, scena położona na sztucznej wyspie i rząd kamiennych rzeźb, przedstawiających sławnych autorów dramatycznych. Następnie pieszo udaliśmy się do Sejmu i Senatu. Po drodze mieliśmy okazję na żywo zobaczyć premiera – Donalda Tuska, który szedł z posiedzenia Rady Ministrów na konferencję prasową. Podczas zwiedzania Sejmu uzyskaliśmy wiele ciekawych informacji, dotyczących długoletniej historii i tradycji polskiego parlamentu, który tworzą 2 Izby - Sejm i Senat. Zwiedziliśmy między innymi Salę Kolumnową, „korytarz marszałkowski" oraz Salę Posiedzeń Senatu. Zmęczeni, ale spragnieni kolejnych wrażeń udaliśmy się na plac Zamkowy, skąd po krótkim odpoczynku poszliśmy na plac Marszałka Józefa Piłsudskiego, gdzie znajduje się Grób Nieznanego Żołnierza – symboliczna mogiła upamiętniająca bezimiennych żołnierzy poległych w obronie ojczyzny. Po obejrzeniu zmiany warty i wykonaniu pamiątkowych zdjęć pojechaliśmy do hotelu „Patron”, by zregenerować siły przed kolejnym aktywnym dniem.
Pierwszym i chyba najważniejszym punktem kolejnego dnia pobytu w Warszawie było zwiedzenia Centrum Nauki Kopernik. Jest to wspaniały ośrodek nauki, którego misją jest rozbudzanie ciekawości, wspomaganie samodzielnego poznawania świata i uczenia się oraz inspirowanie dialogu społecznego na temat nauki. Wszyscy mogliśmy poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach. Mieliśmy okazję własnoręcznie dokonywać wielu doświadczeń naukowych, zobaczyć na własne oczy mechanizmy funkcjonowania ludzkiego organizmu, urządzeń, wszechświata i wielu innych aspektów otaczającego nas świata. Po wyjściu z centrum wiedzy udaliśmy się w kierunki Biblioteki Uniwersyteckiej, na dachu której znajduje się jeden największych i najpiękniejszych ogrodów dachowych w Europie. Wszystkie jego części połączone są kładkami, ścieżkami i mostkami. Ogród stanowi doskonałe miejsce wypoczynku nie tylko dla studentów i pracowników naukowych, ale także warszawiaków i turystów, którzy mogą stąd podziwiać panoramę miasta. Jednym z ostatnich punktów naszej wycieczki był spacer uliczkami Starego Miasta. Przewodnik przedstawił nam między innymi historią barbakanu oraz Pomnika Małego Powstańca, który upamiętnia najmłodszych uczestników powstania warszawskiego. Przed wyjazdem wjechaliśmy jeszcze na taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki, by raz jeszcze – tym razem spod chmur, spojrzeć na Warszawę.
Wycieczka do stolicy bardzo się udała. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc, zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć i bardzo dużo się nauczyliśmy. Ponadto nasi goście z Niemiec mieli okazję się przekonać, że Polska to piękny kraj, a Warszawa to europejskie miasto z bardzo bogatą historią, tradycją i kulturą. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy zadowoleni, a jednocześnie smutni, że 2 dni w Warszawie tak szybko minęły.

O nas | Reklama | Kontakt
Redakcja serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treść publikacji, ogłoszeń oraz reklam.