X Używamy plików cookie i zbieramy dane m.in. w celach statystycznych i personalizacji reklam. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, więcej informacji i instrukcje znajdziesz » tutaj «.

Numer publikacji: 9222

Praca nad kształtowaniem sylwetki i siły mięśni obręczy barkowej, ramion, brzucha, grzbietu i nóg

Konspekt lekcji wychowania fizycznego

Miejsce ćwiczeń – sala gimnastyczna II LO Ostrów Wlkp.
Klasa III e - chłopcy,
Ilość ćwiczących .....,
Czas trwania – 45 min.,
Prowadzący – mgr Krzysztof Florek.

TEMAT: Praca nad kształtowaniem sylwetki i siły mięśni obręczy barkowej, ramion, brzucha, grzbietu i nóg.

Cele lekcji: kształtowanie sprawności ogólnej, rozwijanie sprawności motorycznej, doskonalenie cech motorycznych: siła, wytrzymałość, zwinność; nabycie umiejętności obserwowania reakcji swojego organizmu podczas wysiłku fizycznego, poprzez badanie własnego tętna po wykonanym ćwiczeniu.
Zadania usamodzielniające ucznia w jednostce lekcyjnej: pomiar tętna oraz wpis w tabelę pomiarów
Zadania kształcące: wzmocnienie siły i wytrzymałości mięśni obręczy barkowej, ramion, brzucha, grzbietu i nóg.
Zadania wychowawcze: poprzez stosowanie różnych form aktywności ruchowej na lekcjach, zachęcanie do zdrowego stylu życia.
Wiadomości: jak wysiłek fizyczny wpływa na nasz organizm? – badanie tętna.

1.Organizacja lekcji.
Zbiórka w dwuszeregu, powitanie, sprawdzenie stroju oraz gotowości do lekcji. Zapoznanie uczniów z tematem i zadaniami lekcji.
2. Zabawa ożywiająca
„Berek” – jeden z uczniów jest oznaczony i stara się złapać uciekających
3.Rozgrzewka ćw. RR, T, NN
Bieg truchtem dookoła sali.
Na sygnał zmiana kierunku biegu.
Na sygnał wysoki podskok.
- krążenie ramion w przód i w tył;
- skip A, skip B ;
- dotknięcie podłoża PR i LR podczas biegu
- bieg krokiem odstawno-dostawnym;
- „przeplatanka” bokiem;
Ćwiczenia w miejscu:
- krążenia bioder;
- skrętoskłony;
- skłony do LN i PN z przytrzymaniem.
4. Kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności
Podział na 6 stacji.
I stacja – bieg wahadłowy 9m od linii do linii;
II stacja – skoki zawrotne przez ławeczkę;
III stacja – w leżeniu przodem równoczesne uniesienie NN oraz górnej części tułowia;
IV – przeskok nad płotkiem, przejście pod płotkiem;
V – w leżeniu tyłem skłony w przód, NN zgięte (podudzie-łydka 90 st), RR przy głowie – tzw. „brzuszki”;
VI – w uniku podpartym – szybka zmiana, wyrzuty NN (NN wykroczna-zakroczna).
Ćwiczenia wykonywane będą przez 1 min. Po czym następuje pomiar tętna i zapis w tabeli oraz zmiana stacji
5.Uspokojenie organizmu, Ćw. rozciągające
Ćwiczenia rozciągające indywidualne statyczne – streching według indywidualnych potrzeb ćwiczącego;
6.Zakończenie zajęć.
Odniesienie przyrządów i przyborów na swoje miejsce. Omówienie zajęć. Pożegnanie.

O nas | Reklama | Kontakt
Redakcja serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treść publikacji, ogłoszeń oraz reklam.
Copyright © 2002-2019 Edux.pl
| Polityka prywatności | Wszystkie prawa zastrzeżone.
Prawa autorskie do publikacji posiadają autorzy tekstów.