X Używamy plików cookie i zbieramy dane m.in. w celach statystycznych i personalizacji reklam. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, więcej informacji i instrukcje znajdziesz » tutaj «.

Numer publikacji: 30901

Gimnastyka - Nauczanie stania na rękach z uniku podpartego przy drabinkach

KONSPEKT LEKCJI WF

KLASA:
Prowadzący : Krzysztof M Data:
Temat: GIM.- Nauczanie stania na rękach z uniku podpartego przy drabinkach.
Cele operacyjne w zakresie:
Umiejętności: Uczeń potrafi prawidłowo wykonać stanie na rękach z uniku podpartego przy drabinkach, potrafi wykonać asekurację do stania na rękach dla współćwiczącego.
Wiadomości: Uczeń zna technikę wykonania stania na rękach z uniku podpartego oraz sposoby asekuracji, zna wpływ ćwiczeń gimnastycznych na prawidłowy rozwój organizmu.
Motoryczności: Uczeń kształtuje zwinność, gibkość, skoczność, wzmacnia siłę mięśni RR, rozwija koordynację ruchową.
Wychowania:. Uczeń dba o bezpieczeństwo własne i współćwiczących, jest zdyscyplinowany współpraca z nauczycielem.
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna Czas trwania: 45 min.
Pomoce dydaktyczne: materace, drabinki
Część wstępna 15min
-zbiórka
-powitanie sportowe
-sprawdzenie obecności i przygotowania uczniów do zajęć
-podanie tematu i zadań lekcji, umotywowanie do zajęć
-przeciąganie, przepychanie na wyznaczonym polu
-krążenia ramion w przód
-krążenia ramion w tył
-krążenia nadgarstków
-krążenia tułowia
-skłony tułowia z pogłębieniem
-opad tułowia w przód skrętoskłony
- przysiady
-pajacyki
- przysiad podparty, wyrzut NN do podporu przodem, powrót do przysiadu
-j/w tylko nogi wyrzucamy na przemian
-uginamy ramiona w podporze przodem
-czworakowanie w podporze przodem
-j/w w podporze tyłem
-skoki zajęcze
- marsz na rękach –„taczki" z trzymaniem za uda lub kostki
-podpór na rękach , wytrzymać 3-10s
-leżenie na plecach nożyce poziome
-j/w nożyce pionowe
-leżenie na brzuchu, prostujemy ramiona rozciągamy mięśnie brzucha
-leżenie na brzuchu, unosimy T i NN do góry
Część główna 25min
- w przysiadzie podpartym przeniesienie ciężaru ciała na ręce, odbicie nogami od podłoża, uginanie nóg w powietrzu
-z przysiadu podpartego z odbicia obunóż unoszenie bioder, nogi ugięte
-z uniku podpartego wymach prostej nogi w tył
-to samo, lecz ze zmianą nóg w powietrzu
-z przysiadu podpartego unoszenie bioder w górę kolejnym odbiciem nogami z wymachami nożycowymi
-ćwiczenia w parach, ćwiczący unik podparty współćwiczący stojąc w wykroku nogą blokuje barki ćwiczącego, rękami chwyta za biodra
- z pozycji przysiad podparty tyłem do drabinek, wejście stopami po szczeblach drabinki aż do zaznaczenia stania, powrót tą samą drogą - ćwiczenie w dwójkach z asekuracją
- z podporu leżąc przodem w rozkroku dwaj współćwiczący chwytają ćwiczącego za nogi i ustawiają go do stania na rękach
-stanie na rękach z opadu T w przód w rozkroku przy pomocy współćwiczącego
-z uniku podpartego (z asekuracją) stanie na rękach ze wsparciem nóg o szczeble - asekuracja
Część końcowa 5 min
-wykonuje w zwisie na drabinkach: zamachy T w rozkroku
-ćwiczenia oddechowe w marszy
-zbiórka
-podsumowanie zajęć
-pochwała najlepiej ćwiczących
-pożegnanie sportowe

O nas | Reklama | Kontakt
Redakcja serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treść publikacji, ogłoszeń oraz reklam.
Copyright © 2002-2019 Edux.pl
| Polityka prywatności | Wszystkie prawa zastrzeżone.
Prawa autorskie do publikacji posiadają autorzy tekstów.