X Używamy plików cookie i zbieramy dane m.in. w celach statystycznych i personalizacji reklam. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, więcej informacji i instrukcje znajdziesz » tutaj «.

Numer: 3047
Przesłano:

Konspekt zajęć otwartych dla rodziców z gimnastyki korekcyjnej. Klasy I-III

KLASA: I

LICZBA ĆWICZĄCYCH: 9

MIEJSCE ĆWICZEŃ: sala gimnastyczna

CZAS TRWANIA: 45 minut

PRZYBORY I PRZYRZĄDY: szarfy, bębenek, obręcze, piłeczki do tenisa stołowego, ławeczki, materace, drewniane przyrządy gimnastyczne ( deskorolki, równoważnia)

TEMAT: Ćwiczenia wzmacniające siłę mięśni wzmacniających łopatki i zbliżenie ich do kręgosłupa.

CELE GŁÓWNE:
- wzmacnianie mięśni ściągających łopatki;
- wzmacnianie mięśni karku

CELE DODATKOWE:
- odciążenie kręgosłupa od ucisku osiowego;
- rozciąganie mięśni piersiowych;
- wzmacnianie mięśni prostownika grzbietu;
- wzmacnianie mięśni wysklepiających stopy;

UMIEJĘTNOŚCI:
- wyczucie swojego ciała oraz utrzymanie go w pozycji skorygowanej;

WIADOMOŚCI:
- korygowanie postawy ciała w różnych pozycjach wyjściowych;

CELE WYCHOWAWCZE:
- kształtowanie pozytywnych postaw uczniów do ćwiczeń korekcyjnych;
- bezpieczeństwo podczas wykonywania ćwiczeń

Rodzaje zadań
Opis ćwiczenia, zabawy
Wskazówki organizacyjno - metodyczne

Część wstępna

Czynności organizacyjno – porządkowe
Zabawa ożywiająca
Ćwiczenie oddechowe

1. Zbiórka, powitanie, sprawdzenie gotowości do zajęć.Kontrola zadania domowego.
2. Omówienie i pokaz nowego zadania domowego: nauka wierszyka gimnastycznego.
„Gimnastyka to podstawa,
to dla dzieci ważna sprawa.
Ręce w górę, w przód i w bok,
Skłon do przodu, przysiad, skok”

3. Zabawa „Spłoszone wróbelki”.
Dzieci ustawione w „gniazdach” (szarfach) w pozycji skorygowanej. Na hasło: Wróbelki fruwają, wychodzą z gniazd i biegają we wspięciu na palcach ze skrzydełkami.
Na hasło: Uwaga jastrząb, szukają wolnego gniazda. Za każdym razem brakuje jednego gniazda.

4. Zabawa „Dmuchanie zabawek”.
Wdech nosem z równoczesnym unoszeniem rąk bokiem w górę (zabawka napełnia się powietrzem). Utrzymanie pozycji i „spuszczenie powietrza”- mocny wydech ustami, opuszczenie rąk bokiem do pozycji wyjściowej.
Kilkukrotne powtórzenia. Dzieci maszerując w koło pobierają szarfy.
Zwrócenie uwagi by dzieci stały w pozycji skorygowanej i nie biegały na całych stopach.

Rozsypka. Dzieci stoją w rozłożonych na podłodze szarfach.

Część główna

Ćwiczenia obręczy barkowej
Wzmacnianie mm prostownika grzbietu
Odciążenie kręgosłupa od ucisku osiowego, rozciąganie mm piersiowych
Elongacja kręgosłupa.
Wzmacnianie mm prostownika grzbietu.
Ćwiczenie oddechowe.
Wzmacnianie mm wysklepiających stopy i mm brzucha.
Wzmacnianie mm ściągających łopatki, mm karku.
Odciążenia kręgosłupa od ucisku osiowego, wzmacnianie mm ściągających łopatki i mm karku, rozciąganie m biodrowo – lędźwiowego.

Ćwiczenie oddechowe
1. Krążenie RR wyprostowanymi w tył – koła małe, koła duże.
2. Odmachy RR w tył – na przemian jedna ręka w górze, druga w dole.
3. Odchylenia RR bokiem w tył, 1,2 – ugięte, 3,4 – wyprostowane.
4.Pw – stanie w pozycji skorygowanej, RR w górze. Ruch – skłony z pogłębianiem.
5. Pw – stanie w rozkroku o nogach prostych. Ruch – skrętoskłony.
6. Pw – klęk podparty z dłońmi skierowanymi palcami do środka na szerokość rozłożonej szarfy.Ruch – dotknięcie lekko brodą do szarfy i powrót do pw.
7. Pozycja niska Klappa. Ruch – przesuwanie po podłodze szarfy jak najdalej, wytrzymać 5 sek. , powrót do pw.
8. Pw – siad płaski. Ruch – przekładanie szarfy pod nogami. Raz w jedna stronę, raz w drugą.
9. Pw – siad rozkroczny, podpór tyłem, plecy proste. Ruch – skłony z dotknięciem ręką prawą do stopy lewej i na przemian.
10. Pw – pozycja średnia Klappa, w parach naprzeciwko siebie. Między nimi obręcz z piłeczka do tenisa stołowego. Zadaniem dzieci jest dmuchanie piłeczki do siebie.
11. Zabawa „Gra na pianinie, gra na bębenku”. Dzieci siedzą z nogami ugiętymi. Ręce oparte dłońmi o podłogę za sobą, tułów wyprostowany. Na hasło Gramy na pianinie dzieci unoszą nogi nad podłogę i rytmicznie, lekko dotykają palcami stóp o podłogę. Na hasło Gramy na bębenku lekko uderzają piętami o podłogę.
12. Zabawa „Samolot – rakieta – odrzutowiec”. Dzieci leżą na podłodze na brzuchu z nogami wyprostowanymi i złączonymi. Na hasła: Samolot - unoszą wyprostowane ręce w bok, Rakieta – podnoszą ręce w przód, Odrzutowiec - podnoszą ręce skośnie w dół.
13. Zabawa „Skradające się kotki” Dzieci ustawione w szeregu w pozycji średniej Klappa, palce rąk skierowane do środka, klatka piersiowa i głowa nisko nad podłogą. Z tej pozycji na sygnał przesuwają się powoli w przód w następujący sposób: przestawiają dłonie a następnie podciągają do przodu jedną nogę. Druga noga pozostaje prosta z tyłu aż do pełnego wyprostu. W ten sposób naśladują skradającego się kotka.
14. Pw – siad skrzyżny z ramionami ułożonymi w skrzydełka, dłoń zaciśnięta w pięść, jeden palec imituje świeczkę. Na sygnał dzieci „zdmuchują świeczki”. Zwrócenie uwagi na prawidłową postawę ciała.
Przypomnienie o trzymaniu NN prostych
Uwaga – nie wolno dotykać czołem.
Powtórzenia:Brodą – 5 C Nosem – 5 C
Dzieci nie odrywają pośladków od pięt.
Utrzymanie prostych nóg.
Zwrócenie uwagi na prawidłowa pozycję. Czas – ok. 1 min.
Powtórki po 4 C
Przez cały czas ręce są uniesione nisko nad podłogę, nie wolno odrywać klatki piersiowej od podłogi.
Dokładny pokaz ćwiczenie przez prowadzącego oraz przez dziecko. Dzieci pokonują wyznaczony dystans.
Głęboki wdech nosem, wydech ustami, prawidłowo ułożone ręce w skrzydełka.
Ćwiczenie równoważne. Wzmacnianie mm wysklepiaj. stopy.
Odciążenie kręg. od ucisku osiowego, wzmocnienie mm prostownika grzbietu, mm karku, mm ściągających łopatki.
Jw. + wzmacnianie mm pośladkowych.
Wzmacnianie mm rąk, obręczy barkowej

Ćwiczenia w obwodzie stacyjnym.
Stacja 1.
Przejście po równoważni w pozycji skorygowanej, RR w bok.
Stacja 2.
Leżenie przodem na złączonych bokami ławeczkach z kocykiem, NN proste.Ruch – ślizg do końca chwytając dłońmi za krawędzie ławeczki.
Stacja 3.
Pierwszy wariant – przeczołganie się do końca materaca.Drugi wariant – marsz do końca materaca w podporze tyłem z nogami ugiętymi.
Stacja 4
Pierwszy wariant – leżenie przodem na deskorolce i odpychanie się rękami w przód.Drugi wariant – to samo w siadzie klęcznym Rozstawienie przyrządów.
Na każdej stacji dzieci ćwiczą 2 min.
Symetryczna praca rąk.
Zwrócenie uwagi na wysokie unoszenie bioder.
Zwrócenie uwagi na prawidłowo ułożenie tułowia na deskorolce.

Część końcowa
Ćwiczenie uspokajające.
Czynności porządkowe.
1. „Marsz żołnierzy” Postawa wyprężona, skorygowana, palce stóp obciągnięte, głowa uniesiona w górę. Marsz dookoła sali. Głębokie wdechy i wydechy.
2. Przypomnienie zadania domowego.
3. Podsumowanie zajęć. Omówienie realizacji zadań lekcji.
Sprzątanie sprzętu. Pożegnanie. Samokontrola swojej postawy.
Powtórzenie kilka razy wierszyka z pokazywaniem.

O nas | Reklama | Kontakt
Redakcja serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treść publikacji, ogłoszeń oraz reklam.
Copyright © 2002-2019 Edux.pl
| Polityka prywatności | Wszystkie prawa zastrzeżone.
Prawa autorskie do publikacji posiadają autorzy tekstów.