X Używamy plików cookie i zbieramy dane m.in. w celach statystycznych i personalizacji reklam. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, więcej informacji i instrukcje znajdziesz » tutaj «.

»» ZDALNE NAUCZANIE. U nas znajdziesz i opublikujesz scenariusze ««
Numer: 12023
Przesłano:

Opis wycieczki do Wolińskiego Parku Narodowego

W dniach 24–27 maja 2010r. odbyła się wycieczka krajoznawczo-ekologiczno-turystyczna do Wolińskiego Parku Narodowego realizowana w ramach edukacji ekologicznej. W wyprawie uczestniczyli uczniowie klas
IV-VI Szkoły Podstawowej w Woli Krakowiańskiej.

Celami wycieczki były:
• poznanie piękna naszego kraju,
• obserwowanie przyrody nadmorskiej z uwzględnieniem problematyki ochrony i ekologii,
• zwiedzanie historycznych miejsc na wybrzeżu,
• aktywne spędzanie czasu z przyrodą,
• nabywanie umiejętności współżycia w grupie,
• integracja obu społeczności uczniowskich.

A oto szczegółowy program naszego wyjazdu.

Pierwszego dnia po wielogodzinnej podróży dotarliśmy do Pustkowa, niewielkiej miejscowości nad morzem. Po zakwaterowaniu w pensjonacie „Malwa”, obiadokolacji i krótkim odpoczynku odbyliśmy spacer brzegiem morza. Uczniowie mieli okazję pochodzić po pięknej piaszczystej plaży, zamoczyć nogi w morskich falach, pozbierać muszelki. Dodatkową atrakcją tego dnia były zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.

Następnego dnia z samego rana po śniadaniu udaliśmy się autokarem na całodniową wycieczkę do Berlina. Podczas podróży pani przewodnik zapoznała nas z historią tego miasta. W Berlinie zwiedzaliśmy między innymi Kościół Pamięci, Bramę Brandenburską, mieliśmy okazję pospacerować słynną klasycystyczną aleją Unter den Linden, a z okien autokaru obserwowaliśmy pozostałości muru berlińskiego, Reichstag – siedzibę niemieckiego parlamentu oraz podziwialiśmy inne zabytki stolicy Niemiec. Po krótkim zwiedzaniu wyruszyliśmy do Tropical Islands – tropikalnego parku rozrywki i wypoczynku. Dzieci mogły skorzystać z mnóstwa atrakcji, popływać w Morzu Południowym, odpocząć na podgrzanej piaszczystej plaży, poszaleć na zjeżdżalniach, a ponadto podziwiać rośliny i zwierzęta tropikalnego lasu (pnącza, orchidee, palmy, rośliny wodne, papugi i inne). Po dniu pełnym wrażeń, zmęczeni, ale uśmiechnięci wróciliśmy późnym wieczorem do pensjonatu na obiadokolację.

Kolejny dzień wycieczki przeznaczony był na zajęcia ekologiczne na wyspie Wolin. Trasa prowadziła z Pustkowa przez Wolin, Wapnicę, Międzyzdroje, Dziwnów, Pobierowo, Wyprawę tego dnia wraz z panią przewodnik rozpoczęliśmy od punktu widokowego na Górze Gosań. Stąd oglądaliśmy panoramę Zatoki Pomorskiej, podziwialiśmy najwyższy na Wyspie Wolin klif. Następnie udaliśmy się do miejscowości Wolin. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum Regionalnego, w którym zapoznaliśmy się z wystawą archeologiczno-historyczną. Dalszą atrakcją były odwiedziny
w skansenie, gdzie dzieci nie tylko mogły oglądać ciekawe eksponaty, ale także dotykać różnych narzędzi, czyli na chwilę przenieść się w czasy dawnych Słowian i Wikingów. Kolejnym punktem tego dnia była wyprawa w okolice Wapnicy, gdzie podziwialiśmy Jezioro Turkusowe – pozostałość po odkrywkowej kopalni kredy. Tu w otoczeniu pięknej przyrody posilaliśmy się zabranym prowiantem.
Następną ciekawostką tego dnia było zwiedzanie Muzeum – Bunkra
i oglądanie miejsc, gdzie w czasie II Wojny Światowej produkowane były rakiety V-2. W drodze powrotnej do pensjonatu odwiedziliśmy Międzyzdroje. Tu spacerowaliśmy „Aleją Gwiazd” na promenadzie przed hotelem Amber, zwiedziliśmy molo. Po tak wyczerpującej wyprawie i obiadokolacji wybraliśmy się jeszcze nad morze by rozegrać mecz piłki nożnej. Dopełnieniem dnia
w ramach integracji była dyskoteka.
Ze względu na warunki pogodowe (powódź), plan ostatniego dnia uległ zmianie. Planowana wizyta w muzeum interaktywnym w Toruniu nie doszła do skutku. W zamian za to, zaraz po śniadaniu i spakowaniu się udaliśmy się do pobliskiego Pobierowa. Tu oprócz zwiedzenia miejscowości mieliśmy okazję zobaczyć bardzo nowoczesną oczyszczalnię ścieków. Oczyszczalnia oczyszcza ścieki gminy Rewal (dziennie ok. 12500m3). Był to ostatni punkt naszej wycieczki. Pełni wrażeń i emocji wyruszyliśmy w drogę powrotną. Na miejsce dotarliśmy bez żadnych przeszkód i planowo.

Myślę, że ta wycieczka spełniła oczekiwanie uczniów. Traktowana była nie tylko jako rekreacyjne spędzenie czasu, ale wzbogaciła ich wiedzę o regionie, pokazała piękno i różnorodność wybrzeża polskiego, przyczyniła się do kształtowania postaw koleżeńskich.

O nas | Reklama | Kontakt
Redakcja serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treść publikacji, ogłoszeń oraz reklam.