X Używamy plików cookie i zbieramy dane m.in. w celach statystycznych i personalizacji reklam. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, więcej informacji i instrukcje znajdziesz » tutaj «.

»» ZDALNE NAUCZANIE. U nas znajdziesz i opublikujesz scenariusze ««
Numer: 16346
Przesłano:
Dział: Przedszkole

My też mamy swoje mamy - z wizytą na wiejskim podwórku. Scenariusz zajęć

Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców w grupie dzieci 3-letnich

Nauczyciel: Aleksandra Woźniak

Temat zajęć: „My też mamy swoje mamy- z wizytą na
wiejskim podwórku”
Umiejętności z podstawy programowej, określone przez nauczyciela:
Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych. P.P.1/2
Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt. P.P.12/1
Cele operacyjne, określone przez nauczyciela- dziecko:
rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta żyjące w wiejskiej zagrodzie
poznaje nazwy wybranych zwierząt dorosłych i ich młodych (mama-dziecko), łączy je w pary
przestrzega reguł obowiązujących w grupie, stara się współdziałać w sytuacjach zabawowych i zadaniowych
Przewidywane metody pracy, określone przez nauczyciela:
metody oglądowe oparte na obserwacji i pokazie obrazków i ilustracji
metody słowne w czasie opowiadania i rozmowy
metody czynne: samodzielnych doświadczeń i zadań stawianych dziecku przez nauczyciela
Przewidywane formy pracy, określone przez nauczyciela:
zbiorowa
indywidualna
Środki dydaktyczne, określone przez nauczyciela:
Tekst opowiadania W. Drabika „Awantura na podwórku”, ilustracje do opowiadania, fragment wiersza S. Kraszewskiego „Na wiejskim podwórku”, piórka, obrazki zwierząt żyjących na wsi („Obrazki demonstracyjne- zwierzęta” DIDASKO), ilustracja wiejskiego podwórka, kostka do gry, karta pracy- dorosłe zwierzęta, koperta z obrazkami młodych zwierząt dla każdego dziecka, płyty CD z muzyką do zabaw ruchowych oraz z muzyką relaksacyjną.

Przebieg zajęcia:

1. „Wszyscy są, witam was”- zabawa w kole przy muzyce razem z rodzicami.
2. „Wiejskie podwórko”- zagadka obrazkowa. Na tablicy jest zakryty obrazek. Dzieci odkrywają go fragmentami wykorzystując do tego kostkę do gry z kolorowymi ściankami.
3. Opowiadanie ilustrowane obrazkami na podstawie tekstu W. Drabika „Awantura na podwórku”. Rozmowa na temat treści opowiadania, rozpoznanie i nazwanie przez dzieci zwierząt występujących w opowiadaniu, ukazanie roli jaką zwierzęta pełnią w gospodarstwie.
4. „Piórka”- zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniami oddechowymi z wykorzystaniem kolorowych piórek.
5. „Mama i dziecko”- zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem obrazków przedstawiających dorosłe zwierzęta i ich młode. Łączenie w pary zwierząt dorosłych i ich młodych. Bogacenie słownika dzieci o nazwy dorosłych zwierząt i ich dzieci.
6. „To moja mama”- zabawa ruchowa przy muzyce z rodzicami. Dzieci otrzymują emblematy młodych zwierząt (jagnię, kurczę, prosię, cielę) a czworo rodziców emblematy dorosłych zwierząt (owca, kura, świnia, krowa). Gdy gra muzyka dzieci spacerują, biegają po dywanie, a mamy stoją w wybranym miejscu na brzegu dywanu, na przerwę w muzyce dzieci muszą szybko odnaleźć swoją mamę. Przy powtórzeniu zabawy mamy zmieniają miejsce.
7. „Połącz w pary mamę i dziecko”- karta pracy. Praca indywidualna zainspirowana fragmentem wiersza S. Kraszewskiego „Na wiejskim podwórku”. Każde dziecko otrzymuje kartę pracy z narysowanymi dorosłymi zwierzętami oraz kopertę w której są obrazki ich młodych. Zadaniem dzieci jest połączenie mamy z dzieckiem. (Załącznik nr 1)
8. „Kaczuszki”- zabawa ruchowa w parach z rodzicami do znanej melodii z repertuaru dziecięcego.
9. „Spacer po wsi”- zabawa przy muzyce połączona z ćwiczeniami słuchowymi i ortofonicznymi kończąca się krótkim odpoczynkiem przy muzyce relaksacyjnej.


Załącznik nr1
Stanisław Kraszewski „Na wiejskim podwórku”

Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:

Krowa- łaciate cielątko
Koza- rogate koźlątko
Owca- kudłate jagniątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Gąska- puchate gąsiątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadzi swoje dzieciątko!

Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.

Krowa- łaciate cielątko
Koza- rogate koźlątko
Owca- kudłate jagniątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Gąska- puchate gąsiątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda zgubiła swoje dzieciątko!

Wtem gospodarz konna furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz zrobić mamy?”

Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:

Krowę- łaciate cielątko
Kozę- rogate koźlątko
Owcę- kudłate jagniątko
Świnkę- różowe prosiątko
Kurkę- pierzaste kurczątko
Gąskę- puchate gąsiątko
Kaczkę- płetwiaste kaczątko
Znalazło mamę każde dzieciątko!

O nas | Reklama | Kontakt
Redakcja serwisu nie ponosi odpowiedzialności za treść publikacji, ogłoszeń oraz reklam.
Copyright © 2002-2024 Edux.pl
| Polityka prywatności | Wszystkie prawa zastrzeżone.
Prawa autorskie do publikacji posiadają autorzy tekstów.